اطلاعات تخصصی آثار موزه خودروهای اختصاصی نیاوران شامل خودروها و موتورسیکلت‌ها، با همکاری کارشناسان نمایندگی رسمی فیوا در ایران مورد بررسی قرار گرفت و تکمیل شد.

موزه

به گزارش همشهری آنلاین، پروژه بررسی فنی آثار موزه خودروهای نیاوران به پیشنهاد مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران و با همکاری انجمن وسایل نقلیه تاریخی ایران با هدف گردآوری اطلاعات دقیق و کارشناسی وسایل نقلیه موجود در این مجموعه انجام شد.

در این پروژه، تیمی ۶ نفره متشکل از کارشناسان خبره خودروهای تاریخی و روسای کلوپ‌های بین المللی خودروهای برند دنیا در ایران، اطلاعات مربوط به آثار موزه خودرو نیاوران را مورد بررسی قرار داده و ضمن بازدید از سیستم‌های موتوری و فنی این وسایل و استعلام از فدراسیون بین المللی خودروهای تاریخی (FIVA)، قرار است اطلاعات کامل‌تری در این خصوص ارائه کنند.

مشخصات فنی، سال ساخت، تعداد تولید در دنیا و اطلاعات مربوط به مالکیت این وسایل نقلیه از جمله مواردی است که در این پروژه به آن پرداخته می‌شود.

پیام توسل، برزو سپاسی، محمد بردیده، هوتن عارفی، حسین بابایی و فاطمه ابریشمی کارشناسانی هستند که با نظارت امین اموال موزه خودرو و همکاری دبیرخانه شناسایی و صیانت از وسیله‌های نقلیه تاریخی، آثار یاد شده را بررسی و اطلاعات موجود را تکمیل کردند.

موزه خودرو نیاوران سال ۱۳۹۱ به صورت رسمی شروع به فعالیت کرد و اکنون یکی از بخش‌های پربازدید این کاخ است؛ در این موزه، شماری از خودروهای شخصی خاندان پهلوی اول و دوم، موتورسیکلت‌ها و ماشین‌های کوچک فرزندان این خاندان در فضایی به مساحت ۲۰۰ متر مربع به نمایش گذاشته شده است.

این موزه بر خلاف دیگر بخش‌های مجموعه نیاوران، یک ساختمان اختصاصی برای نمایش آثار در اختیار ندارد. این خودروها و موتورسیکلت‌ها در مکانی که گاراژ خودروهای دربار پهلوی بود در معرض نمایش قرار دارند.

اطلاعات تخصصی آثار موزه خودرو کاخ نیاوران تکمیل شد

اطلاعات تخصصی آثار موزه خودرو کاخ نیاوران تکمیل شد

کد خبر 729060

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha